דליפת מים במזגן הינה תופעה נפוצה ואין צורך להילחץ ממנה, יש להזמין באותו רגע טכנאי מורשה שיטפל בתקלה. ישנם טכנאים שעובדים מסביב לשעון ומציעים את שירותיהם 24 שעות ביממה. הנזילה יכולה להיווצר מחוסר תחזוקה נכונה של המזגן: ניקיון לא יסודי, התקנה לא מקצועית, חוסר גז או בלאי של חלקים ישנים. כל אלה גורמים לאבק להצטבר ולסתום את צינור המזגן.
בהזמנת טכנאי בדקו כי הוא מורשה לפתור תקלות. ניתן לבדוק זאת בהצגת תעודה הנקראת תעודת טכנאי מוסמך למיזוג אוויר, לכל טכנאי מורשה צריכה להיות תעודה זו. אל תהססו לשאול שאלות על הסיבה לתקלה של דליפת מים במזגן ולקבל טיפים כיצד לתחזק את המזגן על מנת שיישמר לכם תקין לטווח זמן ארוך. בנוסף בדקו האם הטכנאי מעניק אחריות על התקלה שסידר ואם כן מה טווח האחריות. רוב הטכנאים מספקים אחריות לתקלה, לכן במידה ונתקלתם בטכנאי שלא מעניק אחריות הדליקו נורה אדומה ועברו לטכנאי הבא. לקוחות רבים מנסים לתקן את התקלה באופן עצמאי אך בסופו של דבר במקום לתקן את התקלה הם יוצרים תקלה גרועה יותר מימה שהיה, לכן גם אם אתם מבינים קצת במוצרי חשמל מומלץ להשאיר לטכנאי לטפל בתקלות הללו, אחרי הכול זוהי המומחיות שלו. הניסיון והוותק של הטכנאי יעזרו לו לפתור את התקלה הרבה יותר מהר מהזמן שאתם תתקנו את התקלה ואף באופן מקצועי יותר.
שימו לב שיש חשיבות לאופן דליפת מים במזגן ולמיקומה, במידה והנזילה הינה טפטוף מחוץ למבנה התקלה יכולה להיות שונה מאלו שהזכרנו קודם. יש לאבחן את מיקום התקלה המדויק ולבחון את כל הגורמים שיכולים לגרום לה. טכנאי מוסמך בודק לא רק את התקלה לשמה הוא נקרא, אלא בודק בנוסף את שאר החלקים ואת עבודת המזגן בכדי לפתור את כל התקלות הקיימות שאין אנו רואים באותו רגע או שעתידות לקרות בגלל בלאי של חלקים ועוד. שימו לב שישנם טכנאים שיגידו לכם להחליף יחידה שלמה גם שאם אין צורך, לכן מומלץ לקבל ייעוץ מקצועי מעוד טכנאים ולקבל בסיום החלטה האם לתקן את השינויים שהומלצו או לוותר עליהם.